Alla inlägg under januari 2011

Av Therese - 30 januari 2011 22:27

Ja, vad ska man skriva? :) Har inte skrivit på några dagar för jag har inte hunnit, massa annat har kommit imellan. Har iaf umgåtts med linda & amanda, vi har börjat promenera varje dag nu, känns skönt att börja om igen.


På fredag for jag och isaac in till freddes jobb, leo fick stanna hos amanda och busa. Mkt roligare för han än att följa med på mataffären. Iaf så for vi och handlade mat till lördagens middag som skulle bestå av 4 rättersmiddag,sen efter de for vi förbi Elgiganten, och de skulle vi inte ha gjort :) Vi hade kollat dan före på internet på ett kylskåp som vi ville ha, och när vi kommer in så ser vi ett kylskåp som de står B-vara på!! Jaha tänkte vi, vaddå B-vara? Frågade personalen, dom sa att de var en kund som köpte de,tog hem de,startade upp de och sen insåg han att de var alldeles fel mått. Så han lämnade tillbaka de, och därför är de en B-vara :)

Så vi köpte kylskåpet för halva priset och de kallar jag tur!!


Men när vi var klara och skulle börja gå ut så stod den ju där.....den svarta teven,60tums...den fick ochså följa med hem! haha...

Iaf så for vi hem och resten av fredagskvällen mys vi hela familjen framför Let´s Dance och efter de gick vi och la oss.

Lördagen började med en liten sovmorgon, vi skulle in och hämta kylskåpet och teven. När de var gjort så började jag förbereda middagen,svärföräldrarna och mina föräldrar var bjudna. De vart lyckat,gott som fan och allihopa stannade till efter tolvslaget och de gillas mkt!


4 rättersmiddagen bestod av...

  • Toast med skagen,sallad,räkor och en citronskiva.
  • Spicy Thai soppa med små paprikabitar och räkor.
  • Fläskfile,bbq chips,svampsås,vitlökssmör,grekisksallad,rostad macka.
  • Blåbärspaj med vaniljsås.

Inte så avancerat men dundergott!!

 

Och idag har jag hunnit med en promenad med linda & amanda,pojkarna sova gott, hem och fick nå bak il, så de vart Banankaka med vit chocklad och Nougatkaka. Sen imorgon ska jag fortsätta med bakandet, då blir de kärleksmums och någe mera.

Nä nu måste jag avrunda, tvätten ska hängas innan jag blir för trött...

Godnatt!!

Av Therese - 25 januari 2011 19:34

Skulle göra så mkt idag hade jag tänkt men la allt på hyllan tills imorgon. Leo fick sova ut idag när han var uppe nån timma inatt,men jag for ändå på utvecklingssamtalet om leo på dagis kl 10, barnen fick vara hos mormor medans. Det var roligt att få höra vad fröken tyckte om han, kan säga som så att han sköter sig! Gullungen :)

Idag har vi bott hos linda & amanda igen, barnen har busat i vanlig ordning, vi hann vara en sväng till stan, hem igen och åt kyckling å ris. Riktigt gott, leo åt faktiskt ochså, eller han smakade några tuggor och de gillar vi!!

Kom hem för ett tag sen,stoppade igång en tvättmaskin,pyjamas på barnen och välling. Isaac fick lite ersättning och de slukade han, har provat flera ggr och då har han ratat de men nu helt plötsligt passa de. Ska snart börja med välling till han,hoppas han vill dricka de på kvällen iaf till en början. Han har tjorvat några nätter nu,vet inte alls vad de beror på...men hoppas att de går tillbaka till att sova hela nätter...


Imorgon så blir de promenad direkt jag lämnat leo på dagge, och efter de blir de väl att städa undan och kanske skura, är inte så lätt att skura när leo är hemma. Han ska bara förstöra och gå där man skurat så de blir fotavtryck igen,haha!

Sen har Isaac börjat ta sig framåt med gåstolen,hitta han här om dagen med att han tuggade på tevedosan och hade rivit ner duken...snart är de full rulle så man får akta fötterna sina.

  

  


Tror jag ska göra mig en kopp te och bara slappa, blir nog en tidig kväll..vet ju inte om Isaac ska tjorva eller inte!


Hade!



Av Therese - 24 januari 2011 20:52

Leo fick fara på dagge idag, han ville de :)

Efter att jag hämtat han så åt vi lunch och sen drog vi på en promenad med Linda & Elma (en hund) de vart 1 tim. Gick hem till linda efter de å drack en massa kaffe och surra om allt och inget, amanda var hos sin pappa men kom kring 3-4 tiden, barnen hann leka en stund innan middagen. Stannade och åt köttfärsås och spagetti,mums! Tillochmed leo tyckte de var gott, och när händer de, att han tycker om mat?! ;) Han är ingen matfrisk kille direkt men de börjar ge med sig faktiskt.. och de blir ju bra nu när dom får gå 5 tim och både äta lunch och vila på dagge...helt underbart!

Efter att vi ätit drog vi ut en stund så dom fick leka av sig ordentligt, sen hem och pojkarna fick duscha,på med pyjamas och lite välling sen blev de sängen för pojkarna, somnade på engång gjorde båda!

Trevligt att umgås med er, Linda & Amanda en hel dag, hoppas på fler...

nu blir de hänga tvätt och sen sängen...


Hade bra!!

Av Therese - 23 januari 2011 22:38

Vaknade kring 8 snåret och gick upp för lite frukost, efter de vart de mest bus med pojkarna. Ingen tvättning idag, ids bara inte. Får ta nya tag imorgon!

Har varit på promenad med Maja & Ruben, de vart en ordentlig sväng. Vart väl 1,5 tim och skönt att få frisk luft. Sen kl 18 for jag & Isaac och tittade när mormor/sari/linda/sandra dansade Linedance, riktigt skoj...

Sen hem för att lägga barnen och få lite egentid! Dom somna utan att tjafsa, var nog rätt trötta med andra ord...


I veckan har jag tänkt att vi ska hälsa på en massa folk, kul att få komma ut från huset :) Få se vilken ordning de blir..

Nä nu en kopp te sen blir de väl sängen för min del, Fredde sitter och tittar på IRobot,ingen film för min smak. Jo, vi såg ju Inception igår och den var grymt bra, tycker om filmer som man måste hänga med i om man vill förstå den...

Och Inception får 5/5!!! Ni som inte sett den måste göra de...


Godnatt!!

Av Therese - 22 januari 2011 19:30

Vi var ut en sväng kring 15-tiden, gick förbi Lundström och där höll dom på att grilla korv. Vi stannade ett tag,ungarna fick leka,åka bob/pulka, gräva i snöhögen mm. Isaac han sov hela tiden vi var ute, gick även förbi OK och hyrde Inception, alla säger att den är bra! Hoppas, för den är 3 tim lång...

Fredde har fortsatt att slipa bänken så imorgon blir de kanske att börja måla den.

Och barnsoffan är som ganska klar, ska bara bygga ihop den  ....


Isaac har blivit snorig,är de från sprutorna eller??

Hoppas att de bara är en liten förkylning...


Nu ska jag äta en väldigt sen middag, Flygande jakob! Mums...

Sen blir de film och snacks...


Ha en bra kväll!!

Av Therese - 22 januari 2011 09:50

Igår var vi och handlade på morgonen, och när vi är på väg in till stan så har de just varit en olycka mellan en personbil och lastbil, i Kopparnäs. Bilen var ganska demolerad om jag så säger...ursch va hemskt, killen som körde var 20år. Hoppas de går bra för han...


Sen fick vi främmande av Isa och Silas, de var roligt för barnen att busa lite. Vi mammor var väl inte de piggaste,Isa förkyld och jag var bara trött. Dom var några timmar iaf sen for dom hem strax före 16 tiden, skulle hem och börja med middagen.. Vi ska hälsa på dom till veckan hade jag tänkt.

Jag var för trött för att ens tänka på middag, så jag åt rester, korvsoppa! Till Fredde förberede jag korv och makaroner, vilken fredagsmiddag men jag orka inte.


Sen efter de gjorde vi inte så mkt, eller jag fick nå il och började monterade isär bänken från hallen som jag ska slipa och måla om, vi hjälptes åt alla, leo fick skruva & spika,fredde fick ta isär och jag började slipa, gud va skoj de är.Har låna mammas handslip, den gick bra! men man hade ju darrhand hella kvällen,haha!

Så idag skulle fredde in till jobbet ett tag och efter de ska han förbi Beijer el Laitis för att köpa sandpapper och träpluggar,samt kolla på en ny dammsugare (centraldammsugare), våran har nog gjort sitt, eller de är bara handtaget som har gått sönder. Och jag vet inte om man måste byta allt med slang å hela kitet eller om man bara kan köpa handtaget. De lär vi ju se...


Aja men vi såg lite film och sen fick vi och la oss, Isaac har varit lite smågnällig inatt, men man har ändå lyckats sova några timmar!

Vi har tagit sovmorgon till 9 idag, skönt! Isaac är lite snorig och gnällig ännu, så få se vad vi gör resten av dagen...hade varit skönt att gå ut en stund. Leo skulle behöva få leka av sig lite. Nä nu ska jag gå och lägga Isaac sen blir de väl att stoppa igång en tvättmaskin och plocka undan.


  

  

  

Så här har leo myst hela morgonen framför teven, i en skokartong!

  

Och här har vi en glad Isaac!


Ha en bra dag alla...



Av Therese - 20 januari 2011 22:18

Idag var vi på bvc, Isaac skulle få sina spruta & vägas. Leo fick göra sin 3års kontroll och de gick jättebra. Han var så duktig, fick rita,prata och säga vad bilderna visade och de kunde han galant. Nöjd mamma!

För Isaacs del var de väl inte så skoj, 2 sprutor i vardera ben, AJ! Han grinade så de gjorde ont i mammahjärtat. Isaac är mer känslig än vad leo var när han fick sprutorna, han sa inte ett ljud. Men de gick tillslut över för Isaac men är dock lite extra grinig  ikväll, lite feber har han fått. Tur de finns medicin åt dom små liven...

Han hade iaf gått upp till 7845g och 64cm lång, följer sin kurva gode bra.

 

 

 

Isaac 5mån  

 

Imorgon måste jag handla, de ekar i kylskåpet. Inte bra!

Ska nog fara redan från morgonen om Isaac mår bra. Sen hoppas jag att de inte blir så kallt, är så tråkigt att vara inne flera dagar i sträck. Det märks på Leo att han varit inne för mkt,han vill ut och klättra i den stora snöhögen som traktorn skottade till han   .  

  

 

Vi hade planerat att fara till Luleå imorgon och hälsa på Jenny & barnen, men de får bli till veckan, jag LOVAR att vi ska träffas nästa vecka Jenny!!

 

Jo den dära träbarnsoffan som jag fyndade på Myrorna, den har jag tagit isär och har målat den vit,är dock bara på andra varvet,ska målas ett varv till sen är den färdig. Funderar om jag ska skriva nått på ryggstödet, pojkarnas namn eller någe annat. Men de får vi se när den är klar. Ska visa före och efter bilder sen....

 

Hanna,så här ser tvillingvagnen ut!

En Carena Double Swing

  


Ska hänga upp tvätten nu sen blir de sängen...

Godnatt!

Av Therese - 19 januari 2011 21:47

Ja vad ska man säga om denna dag då?...


Den har varit helt underbar och crazy. Jag å barnen samt Linda & Amanda drog till Leos lekland från morgonen, kidsen fick busa av sig och äta lunch innan vi skulle till storheden och kolla kläder. Köpte aldrig nå kläder utan la bara undan, men istället fick vi för oss att kolla in "Myrorna". De var nog dumt, haha nä men de vart trångt i bilen på vägen hem. Jag körde,Isaac satt i framsätet,Leo,Amanda i sina stolar bak, och Linda fick tränga sig in för att komma åt mittenplatsen...haha! Fick även in min tvillingvagn och en vanlig vagn, en säng+madrassen,en träsoffa (till barn),en barnstol,kuddar,och även en stor matta. Och detta vart resultatet!


         

Tror ni vi har skrattat nått idag? En aning, folk titta konstigt när vi lastade in, som om vi var från planeten Mars eller nå!  Så tack Linda för denna dag med skratt,de måste vi göra om.

Nu kommer några bilder från Leos Lekland....

               

Ah men vi kanske kommer från planeten Mars...

      

Dom skulle "Hoppa sängen" som Amanda sa...

   

  

    

Leo cykla rätt mkt idag...

      

Och lilla Isaac fick ju ochså följa med

Söta kids allihop!


Nu säger jag godnatt!

Kram        





  

Presentation


Här kan ni följa mig och mina underbara pojkar Leo -08 & Isaac -10...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards